Obsah je pre váš web dôležitý. Či už ten, ktorý sa nachádza na ňom, ako aj ten mimo neho. V oboch prípadoch ide zároveň o faktor umiestnenia webu v internetových vyhľadávačoch. A samozrejme cieľom je, aby sa nachádzal na vyššej a dobre viditeľnej pozícii, k čomu vám najlepšie poslúži odborný copywriting.
Je to tiež ideálna voľba v prípade, ak vaša stránka ešte nepodstúpila (profesionálnu) optimalizáciu pre vyhľadávače alebo takzvané SEO (Search Engine Optimization). Aj vďaka optimalizácii textov na nej (a mimo nej) sa dá dosiahnuť lepšie postavenie v Google, kedy je účinným bodom zakomponovanie tých správnych kľúčových slov.
Výhoda takýchto efektívnych textov spočíva vo viacerých benefitoch. V prvom rade sa dá kvalitnými článkami osloviť veľa potenciálnych záujemcov konkrétnej témy. Dobre napísaný text v nich dokonca vie vzbudiť záujem o konkrétne produkty či služby a áno, takýto obsah vie premeniť obyčajného čitateľa na vášho zákazníka. Z druhého hľadiska sa týmito textami dopomáha k funkčnej optimalizácii stránky a k tomu, aby sa posúvala na vyššie pozície v Google (alebo v Seznam, Bing, apod.). Do tretice môžeme vravieť o tvorbe tkzv PR článkov, ktoré vlastne zoznámia vás a vaše ponúkané služby s verejnosťou, respektíve s užívateľmi, ktorí si prečítajú váš článok zaradený v tematicky blízkej kategórii. Tým pádom budujete svoj brand, čiže vašu podnikateľskú značku a lepšiu zmienku o vašich ponúkaných službách či produktoch.
Vo všeobecnosti ale platí, že hľadieť pri písaní textov na kritéria internetových vyhľadávačov je rozhodne potrebné, no zároveň by mali byť písané pre ľudí, čiže mať v sebe určitú emóciu, originalitu a nepôsobiť príliš roboticky. Samozrejmosťou je nutnosť vyhnúť sa duplicite, čiže kopírovaniu viet z iných stránok, za čo môže hroziť penalizácia a postaveniu vášho webu v Google to skôr uškodí.