Čo je dôležité v online marketingu? Samozrejme aj tu začína dominovať platená reklama. Okrem nej sa však rozhodne oplatí zamerať aj na iné veci, hlavne na tvorbu čerstvého a zaujímavého obsahu, či na pr články. Public Relations, čiže vzťahy s verejnosťou sú totiž potrebným základom každého úspešného podnikania. A k tematicky viac reklamne ladeným článkom sa zasa využíva copywriting, ktorý však už nemá za úlohu len budovať vzťahy s verejnosťou, ale veci skôr posúvať k priamej akcii, ideálne k vytvoreniu nových zákazníkov a objednávok.
- Je dôležité venovať pozornosť faktorom, ktoré ovplyvňujú váš content marketing.
Je to vlastne funkčný spôsob, ako prezentovať seba a svoje služby, respektíve svoje produkty. Priateľskou formou a oslovením potenciálnych čitateľov, ktorí o danú tematiku javia záujem, následne však aj reklamne ladenými článkami a takými, čo sa orientujú takisto na seo, a teda na lepšie postavenie vášho webu v Google. To so sebou prináša viditeľnejšiu pozíciu a s ňou spojený fakt, že si vás všimne veľa záujemcov konkrétnych služieb či produktov.
Tu sa zároveň dostávame k tomu, že každá úspešná tvorba obsahu sa musí orientovať na nejaké konkrétnejšie publikum. Na potenciálnu skupinu vašich zákazníkov. Teda ak napríklad predávate herné konzoly a videohry, je málo pravdepodobné, že vašimi zákazníkmi budú seniori. Prispôsobte teda váš štýl písania a prezentácie typickým „gamerom“, ich slovníku a hlavne ich záujmom.
- Rovnako je vhodné sledovať vekový priemer tejto skupiny a aj tomuto faktoru písanie textu následne prispôsobiť.
Nezabudnite informovať o horúcich novinkách. A stopercentne hlavne vtedy, ak týmito novinkami disponuje váš e-shop. Okamžite to „vypustite do sveta“ a využite k tomu aj sociálne siete. Takisto neuškodí vytvoriť rôzne ankety a dať príležitosť vašim fanúšikom, aby sa pomocou nich vyjadrili. Ideálne napríklad v tom, ktorý z dvoch produktov považujú za lepší. Vytvoríte tým vášnivú diskusiu a lepšiu viditeľnosť príspevku.