Určite viete, že prostredníctvom internetu dokážete získať nových zákazníkov. A keď sa podarí, tak priam rastúcu návštevnosť vo vašom e-shope. Áno, internet túto možnosť poskytuje. To ale zároveň so sebou prináša konkurenciu, pretože v online svete určite nebudete jediní z vášho odvetvia, čo chce ponúknuť a zviditeľniť svoje služby.
Práve preto v internetovom marketingu budete musieť aj vy siahnuť po ponuke rôznych nástrojov. Nemusíme pritom vravieť len o platenej reklame, pretože veľmi efektívne dokáže byť aj vaše zviditeľnenie v organických výsledkoch hľadania.
- Teda vo vyhľadávačoch ako Google, Bing, Seznam a iných.
A práve k tomu sa používa seo, respektíve súbor nástrojov, čo vašu stránku „vystrelia“ na vyššie miesta v organických (bezplatných) výsledkoch hľadania. A z takejto pozície sa logicky musí zvýšiť návštevnosť danej stránky.
Search Engine Optimization je teda proces, ktorý do slovenčiny prekladáme ako optimalizácia pre vyhľadávače.
Umožňuje vám predbehnúť vašu konkurenciu v organických výsledkoch vyhľadávačov. Práve tento faktor vie byť kľúčový, pretože údajne až 90 % užívateľov hľadá služby a produkty cez vyhľadávač. Je to účinná cesta, ako sa dostanú k svojim požiadavkám a zároveň sa dozvedia potrebné informácie. Chcú mať pred sebou širokú ponuku a takisto možnosť dozvedieť sa o konkrétnych službách či produktoch všetko potrebné.
Výhodou vyššieho postavenia v organických výsledkoch fulltextových vyhľadávačov je fakt, že za takéto miesto sa neplatí a pritom z neho dokážete účinne profitovať. A to aj s dlhodobou odozvou po tom, ako s optimalizáciou skončíte. Funkčným spôsobom sa dostanete na oči verejnosti, primárne potenciálnym zákazníkom. Pretože váš odkaz sa vo vyhľadávači poskytne na základe kľúčových výrazov a slov, ktoré hľadá sám užívateľ.
- Samozrejme za predpokladu, ak sú tieto kľúčové slová obsahovou súčasťou vášho webu.